سرخط خبرها

حمیدرضا صدر به خاک سپرده شد | درد نامه «درد»

  • کد خبر: ۷۹۶۷۳
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
حمیدرضا صدر به خاک سپرده شد | درد نامه «درد»
حمیدرضا صدر، خالق کتاب «از قیطریه تا اورنج کانتی» در تهران، شهر محبوبش به خاک سپرده شد.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ «غزاله صدر» دختر حمیدرضا صدر، با انتشار عکسی از آرامگاه عکس پدرش در قطعه نام آوران بهشت زهرا در تهران نوشت: «امروز بابا را به خاک سپردیم. همان خاکی که دوست داشت، تهران، شهر محبوبش.» وقتی یاد حمیدرضا صدر می‌افتم، حسی دارم سرشار از حسرت و امید. حسرت از اینکه حالا دیگر او را نداریم، مردی که سراسر ادب و دانش بود و فقدانش به این راحتی‌ها جبران نمی‌شود، او علاوه براینکه عاشق فوتبال و سینما بود، عاشق زندگی هم بود و برایش جنگید.

 

امید هم به این دلیل که حمیدرضا صدر و زندگی پردستاوردش محرک خوبی است که آدم برای زندگی اش و بالابردن سطح کیفیت آن تلاش کند. اینکه آدم می‌تواند طوری زندگی کند که وقتی از این دنیا رفت، نبودنش خیلی‌ها را غمگین کند. طوری زندگی کند که ردش بر زندگی خیلی‌های دیگر بماند، مثل حمیدرضا صدر که چند روز قبل آخرین کتابش با نام «از قیطریه تا اورنج کانتی» از سوی نشر چشمه منتشر شده و در اقدامی ارزشمند کتاب شنیدنی آن با صدای «رضا کیانیان» و «فاطمه معتمد آریا» به زودی منتشر خواهد شد.


رضا کیانیان، بازیگر مشهدی سینما، تئاتر و تلویزیون، در متن اینستاگرامی درباره حمیدرضا صدر نوشته است: «حمید رضا صدر بهترین‌ها را انتخاب کرد. عشق را، رفاقت را، زیبایی دیدن و شنیدن و مزه کردن را، هیجان فوتبال را، لذت خوردن را، نوشتن را و زندگی کردن را. با اینکه زمان برای او در سال‌های آخر درد را برگزیده بود. سر آخر درد را پذیرفت و با تمام دردهایش، درد را نوشت و از شرّش خلاص شد و خود را به باد سپرد.»

او از کتابش هم گفت: «از قیطریه تا اورنج کانتی کتاب دردنامه حمیدرضا صدر نیست! دردنامه درد است و سند پیروزی حمیدرضا بر درد. البته نبرد درد دارد. زخم دارد، اما پیروزی شیرین است حتی با زخم‌هایی که بر تن داریم. این کتاب را بخوانید تا پیروزی را با زخم‌هایش ببینید.» با نوشتن درد بر درد پیروز شد.»


حالا پیکر حمیدرضا صدر، کارشناس، مفسر و عاشق سینما و فوتبال که بیست و پنجم تیر به علت ابتلا به سرطان درگذشت، در تهران و در قطعه نام آوران به خاک سپرده شد. تأخیر در خاک سپاری او که در این مدت به پرسش برخی از کاربران در فضای مجازی هم تبدیل شده بود، اهدای بدن او به مرکز علمی برای تحقیقات پزشکی بود. آن گونه که دخترش در فضای مجازی نوشته، این کار از وصایای پدرش بوده است و حالا «بعد از اتمام تحقیقات علمی، پدر به ایران آورده شد تا جایی باشدکه به آن تعلق داشت، در کنار شما دوستانی که دوستش داشتید و دارید.»

با شنیدن این خبر برخی از کاربران در فضای مجازی نسبت به این تصمیم واکنش‌های مثبتی نشان دادند. واکنش‌هایی نظیر اینکه: «تصمیم بزرگیه و سخاوتمندانه. هدفی که پشت این تصمیمه خیلی مهمه. کمک به اعتلای علم. دمش گرم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->